Technologie informacyjne w innowacjach pedagogicznych
Publikacja wydana z okazji IX. Wojewódzkiej Konferencji Informatycznej.
W niniejszym opracowaniu zostały omówione zagadnienia modelowania szkoły jako organizacji innowacyjnej - organizacji uczącej się, która odpowiada na potrzeby otoczenia zewnętrznego. Treści artykułów sygnalizują najważniejsze wyznaczniki zmian w szkolnych systemach edukacji, w tym zewnętrzne - wynikające z rewolucji informacyjnej i nowych koncepcji pedagogicznych oraz wewnętrzne - określone, między innymi, diagnozą zasobów kadrowych i materialnych szkolnictwa. W publikacji przedstawiono szkolne innowacyjne działania, polegające na integracji wybranych przedmiotów z uwzględnieniem technologii informacyjnej (Dwujęzyczność w Gimnazjum nr 41 w Łodzi), wspieraniu technologią informacyjną wychowania komunikacyjnego i wspieraniu uczniów w zdobywaniu karty rowerowej (Gimnazjum nr 1 w Koluszkach), wzbudzeniu zainteresowania rozwiązywaniem problemów z zakresu programowania, kształceniu poprzez wykonywanie podkastów (Pałac Młodzieży w Łodzi), poznawaniu piękna astronomii (Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Łodzi). Podkreślono również znaczenie realizowanych projektów międzynarodowych, na przykładzie zakończonego już w ŁCDNiKP projektu EUBuildIT wspierającego edukację europejską i regionalną.
Odpowiedz